Tips voor de betaling

Betaling van uw "klanten"
Bij het uitleveren van de bestellingen dienen de leerlingen/leden tegelijk het geld in ontvangst te nemen. Daarom is het belangrijk dat uw klanten weten wanneer u de bestelling komt afleveren, zodat er betaald kan worden.

 

Het is erg vervelend om achter het geld aan te moeten.

 

Wij adviseren u om in één overzicht het totaalbedrag per leerling/lid te noteren. Hiermee is het een kwestie van afvinken wanneer de leerling/lid het geld komt inleveren en heeft u een extra controle. (Indien nodig kunt u bij opmerkingen een notie maken wanneer om één of andere reden het bedrag nog niet compleet is)

Eenmalige machtiging


Indien uw organisatie een incassocontract heeft met de bank, voor bijvoorbeeld het incasseren van schoolgeld of contributie, dan kunt u hiermee ook eenvoudig het bedrag van de bestellingen incasseren. Neem contact op met uw eigen bank en informeer naar de mogelijkheden.

 


Voordeel:

  • Leden/leerlingen hoeven niet met geld over straat
  • Geen foutieve bedragen
  • De financiële administratie van de actie beter in de hand

 

Voor deze mogelijkheid bieden wij u bij sommige acties speciale bestellijsten waar uw klanten hun bankrekeningnummer op kunnen invullen. Wilt u hiervan gebruik maken? Bel ons dan: tel. 0578 - 57 99 99.

Tips voor eenmalig incasso

 

  • Incasseer aan het einde van de maand of eventueel gelijk aan het begin van de maand. Hierbij heeft u de meeste kans dat de saldo's toereikend zijn.
  • Vertel uw klant dat het om een eenmalig incasso gaat, de klant kan met één telefoontje naar de bank de overboeking annuleren.
  • Vermeld in de omschrijving duidelijk waarvoor u incasseert.
  • Wacht niet te lang met incasseren maar verzeker de klant dat hij/zij de bestelling al wel in huis heeft.
  • Vraag uw leerlingen leden er goed op te letten dat naast het invullen van de sticker ook de adresgegevens van de klant ingevuld worden en dat er duidelijk geschreven wordt.